Toimitusehdot

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita ja palveluita myy Kymenlaakson Jäte Oy (y-tunnus 1093000-9). Myymme tuotteita ja palveluita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomessa.

Ostaessaan itsepalvelun Kymenlaakson Jäte oy:n verkkokaupasta ja käyttäessään ostamaansa palvelua, asiakas ymmärtää ja hyväksyy seuraavat käyttöön olennaisesti liittyvät seikat:

  • Jäteasema alueella on tallentava kameravalvonta
  • Vaarallista jätettä ei voi tuoda itsepalveluaikana
  • Lapset ja lemmikit pidettävä autossa
  • Itsepalveluaikana käytössä on verkkokaupan hinnasto
  • Asiakas osaa lajitella jätteet oikeisiin jakeisiin
  • Itsepalvelujäteasema on tarkoitettu vain yksityisasiakkaille

Tilaaminen ja tilausvahvistus

Tuotteet ja palvelut tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta https://kauppa.kymenlaaksonjate.fi ostoskorin kautta.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Lähetämme sähköpostitse kaikista tilauksista tilausvahvistuksen, josta näet tilaustasi koskevat olennaiset tiedot, kuten:

  • tilaustunnuksen
  • tilauksen sisällön
  • laskun loppusumman (tilauksen hinta ja tarvittaessa toimituskulut)

Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää, että asiakas on antanut oikean ja toimivan sähköpostiosoitteen tilauksen yhteydessä. Asiakas on vastuussa oikean sähköpostiosoitteen antamisesta.

Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

Hinnat ja arvonlisävero

Verkkokaupasta tehdyissä tilauksissa voimassa oleva hinta on se, joka on esillä verkkokaupan hinnastossa tilaushetkellä. Verkkokaupan hinnat voivat poiketa muiden myyntipisteiden hinnoista. Pidätämme oikeuden hintojen ja kulujen muutoksiin. Kaikki hinnat on merkitty euroina (EUR). Tuotteiden hintaan lisätään mahdolliset toimituskulut.

Verkkokaupassa näkyvät hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron.

Toimitus

Ostettu palvelu suoritetaan asiakkaalle lähetetyn tilausvahvistuksen mukaisesti. Tilausvahvistuksessa on lisätietoa palvelun lunastamisesta. Meillä on oikeus perua kauppa, mikäli asiakkaan tilaama tuote tai palvelu ei ole saatavilla toimitushetkellä tai mikäli verkkokaupassa on selkeä ja merkittävä hinnoitteluvirhe.

Peruuttamisoikeus

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän peruuttamisoikeus erityistä syytä ilmoittamatta. Tuotteiden peruuttamisaika lasketaan tilatun palvelun/tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Palveluiden peruuttamisaika lasketaan palvelusopimuksen tekemisestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ilmoitettava sopimuksen peruuttamisesta yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi postitse tai sähköpostilla). Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksen peruuttamisoikeuden käytöstä ennen 14 vrk:n määräajan päättymistä. Voitte tehdä peruuttamisilmoituksen (ks. Avaa peruuttamislomake) peruuttamislomakkeella tai vapaamuotoisesti esimerkiksi sähköpostilla tai palautettavan tuotteen mukana toimitettavalla ilmoituksella. Liitä tällöin palautuksen mukaan seuraavat tiedot: tilaustunnus, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi, pankkitilinumerosi sekä kopio tilausvahvistuksesta.

Asiakas voi täyttää peruuttamislomakkeen ja toimittaa sen tai muun yksiselitteisen ilmoituksen myös sähköisesti verkkosivustollamme. Jos käytätte tätä vaihtoehtoa, ilmoitamme teille viipymättä sähköpostitse peruuttamisilmoituksen saapumisesta. Avaa peruuttamislomake>>

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja tuotteiden samassa kunnossa kuin vastaanotettaessa. Asiakkaan on lähetettävä tuote takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Huomaattehan, että pelkkä tuotteen palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ilman erillistä peruuttamisilmoitusta ei riitä. Asiakas vastaa tuotteiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista.

Peruuttaessanne tämän sopimuksen palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannukset siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäistä tilausta tehdessänne, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun. Teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Palvelutuotteilla ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu. Osittain käytetystä palvelusta toimittajalla on oikeus jättää hyvittämättä käytetyn palvelun osuus kokonaishankintasummasta.

KLJ OY:N Kauppa verkkokaupan tuotteiden ja palveluiden toimittamisesta vastaa Kymenlaakson Jäte Oy

Reklamaatiot ja takuu

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja -ajankohdasta reklamoidessaan tuotteen tai palvelun virheestä.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla alla Asiakaspalvelu -kohdassa annettuun asiakaspalvelun sähköpostiosoitteeseen otsikolla ”Reklamaatio”.

Tuotteille mahdollisesti myönnettävän takuun kesto voi vaihdella tuotteittain. Toimittajalla on kuitenkin aina tuotteita koskeva lakisääteinen virhevastuu.

Maksutavat

Tuotteet, palvelut ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Osuuspankin, S-Pankin, Ålandsbankenin, Aktian, Handelsbankenin, Danske Bankin, POP Pankin, Säästöpankin ja Nordean verkkopankkimaksut sekä Visa ja Mastercard -maksukortit. Maksaminen tapahtuu suojatulla yhteydellä Verifonen sivuston kautta. Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Verifone Finland Oy (0943819-9) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Verifone näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Verifonella on maksulaitoksen toimilupa. Tilaustiedot lähetetään maksuvälittäjälle aina suojattua internetyhteyttä käyttäen.

Reklamaatiotapauksissa yhteydenotot tulee tehdä ensisijaisesti kauppiaaseen.

Verifone Finland Oy,
y-tunnus: 0943819-9
Vantaankoskentie 14 C
01670 Vantaa

Puhelin: +358 9 477 4330
www.verifone.fi

Ylivoimainen este

Verkkokauppa ei vastaa tilauksen toimituksen estymisestä, vaikeutumisesta tai myöhästymisestä verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolisesta seikasta, kuten lakosta, sodasta, luonnonmullistuksesta tai vienti- ja tuontikiellosta.

Riitojen ratkaisu

Kymenlaakson Jäte pyrkii aina ratkaisemaan tuotteita tai palveluita koskevat erimielisyydet neuvottelemalla. Jos erimielisyyttä ei kuitenkaan saada ratkaistuksi neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn asiakkaan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Tätä sopimusta koskevat riitaisuudet ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa Suomen lain mukaan.

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme auttaa teitä palveluihin, tuotteisiin ja tilauksiin liittyvissä kysymyksissä. Meidät tavoittaa sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@kymenlaaksonjate.fi Liitä sähköpostin otsikkoon myös mahdollinen tilaustunnuksesi, mikäli asia koskee tekemääsi verkkokauppatilausta.

 Muut ehdot

Asiakas sitoutuu tuomaan Jumalniemen itsepalvelu-asemalle vain asemalla itsepalvelu aikana vastaanotettavia jätejakeita. Asiakas sitoutuu lajittelemaan tuomansa jätteen Kymenlaakson Jäte Oy:n lajitteluohjeiden, asemalla olevien opasteiden sekä henkilökunnan antamien ohjeiden mukaisesti. Jätteen tuoja vastaa kuorman ohjeiden mukaisesta purkamisesta ja liikennöintiohjeiden mukaisesta ajamisesta. Kymenlaakson Jäte Oy:llä on oikeus veloittaa jätteen tuojalta tämän virheellisestä toiminnasta Kymenlaakson Jäte Oy:lle aiheutuneet ylimääräiset kustannukset.

Asiakas sitoutuu tuomaan Jumalniemen itsepalveluasemalle vain verkkokaupassa ilmoittamiansa ja maksamia jätejakeita. Mikäli asiakas tuo itsepalveluun muuta tai enemmän jätettä, kuin verkkokaupassa on ilmoittanut ja maksanut, sitoutuu hän korvaamaan ylimääräiset kustannukset jäteyhtiölle.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Yhteystiedot

Yritys: Kymenlaakson Jäte Oy
Y-tunnus: 1093000-9
Osoite: Ekokaari 50, 46860 Keltakangas
Sähköposti: neuvonta@kymenlaaksonjate.fi
Puhelin: 05 744 3400

Itsepalvelu kierrätysaseman sijainti

Jumalniemen kierrätysasema
Katuosoite: Uittoväylä 10, 48500 KOTKA